mandag 6. mai 2013

Sorgens dag

I går så satt jeg der ved din side...holdt din kalde hånd.
Du var så klar for å forlate oss. Lå der så fredlig.
Ditt sterke hjerte banket en dag lenger enn forventet.
I dag er sorgen stor her hos meg.
Tårene renner av sorg, men glad du slapp å lide.
Du er en person som har betydd ALT for meg i livet. 
Du var som en mor for meg.
Takker deg for alt du har gitt meg...all lærdom opp gjennom årene.
Takk for at du ALLTID var der for meg.
Du er en person jeg ALDRIG har sett på som gammel.
Klarte liksom alt du.
Selv alle de år jeg bodde hos deg. Du var 75 og jeg var 15. Var hos deg til jeg flyttet for meg selv etter vgs skole. Mange flotte år var det.
Om jeg spør mine barn på samme alder i dag, så mener nok de at det er eld gammelt.
Først nå de siste par årene har jeg sett på deg og tenkt at...jo hun er jo faktisk gammel.
Du mistet morfar for 33 år siden, og siden har du vært alene. 
Da begynte du å jobbe på sykehuset, du tok sertifikat når du var over 60, og kjørte til du var 90, du var den som stillte opp for alle i bygda.
Og mest av allt du stillte opp for meg.
Den 5 aug ville du blitt 97 år gammel...så du har et langt og godt liv bak deg.
To barn, tre barnebarn, åtte oldebarn og et tippoldebarn fikk du oppleve i livet ditt.



Ditt hjerte som banket så varmt for oss alle,
og øyne som lyste og strålte så ømt,
har stanset og sluknet til sorg for oss alle.
Hva du har gjort skal aldri bli glemt.

HVIL I FRED MIN KJÆRE MORMOR


savner deg enormt mye allerede


Ingen kommentarer: