onsdag 6. juni 2012

Bøker på tilbud

I går hadde jeg bilen på verksted. Første gang på 8 år ca som jeg har måtte ta buss. Da jeg skulle ned til byen for å hente bilen, ville Matias være med ned. Vi skulle innom en sykkelbutikk som ligger like ved verkstedet. Matias har snart bursdag, og ønsker seg voldsomt en bmx triksesykkel. På vei opp dit gikk vi innom bokhandleren. Matias fikk nemlig øye på en Liverpool drikkeflaske som var på tilbud. Vi tittet litt rundt begge to, og endte opp med penal og drikkflaske til Matias og to bøker til mor. Alt var på supersalg :).
Kokebøker er noe jeg har endel av. Synes det er utrolig inspirerende å lese gode kokebøker.
 Jeg bare elsker Ole Martin Alfsen. Han er en så utrolig flink og artig kokk. Kom over "familie koke boka" som han har laget sammen med Tom Victor Gausdal. Har sett på boka tidligere, men har liksom aldrig tatt den med meg hjem. Nå var den på billigsalg, og da kunne jeg jo IKKE la den bli stående der i butikken. 
Har tittet litt i boka, men skal nok sette meg ned i kveld for å se bedre gjennom. Dette er en ujålete kokebok med ca 800 oppskrifter, et utall av tips, råd og ideer. Alt du trenger å vite for å lage hverdagsmaten. En enkel, omfattende og allsidig bok basert på kokkenes egne knep og erfaringer.
Dette er nok en kokebok som sikkert vil  passe ypperlig til eldstemann Daniel som ønsker å bli kokk.

Kom over en veldig billig utgave av boken Stjerner og Krystaller, skrevet av Marianne Sollberg Behn også. Jeg har interesse for bruk av stener som terapi. Krystallens kraft. Dette er en selvutviklingsbok. Tar for seg bla hvilke krystaller som passer til hvilke chakraer ol.

Her er noen bøker jeg har kjøpt tidligere om emnet krystaller. Pluss noen av stenene jeg og gutta har i samlingen vår. 


Ønsker alle en fin dag videre:)


1 kommentar:

Kort og Søm sa...

Alltid hyggelig med gode priser på bøker :O)
God helg til deg!