søndag 18. september 2011

Til en som fryser...fra en strikke/hekle glad blogger:)


I går var jeg innom den fine bloggen BekkiBjarnoll. Hun hadde lagt ut et innlegg om det å hjelpe til nå som det går mot kaldere tider.Mange mennesker der ute som ikke har klær og utstyr som holder kulden ute. Her kan vi alle hjelpe.  Det er prosjektet Lys i mørket som er Kirkens Bymisjons årlige juleaksjon. Du kan lese mer om prosjektet gjennom Hobbyklubben sin side. Kirkens Bymisjon er til stedet for mennesker som strever med livet sitt. 
Jeg likt godt dette prosjektet, og tror det kan være av interesse for mange strikke- og hekle entusiaster her i bloggeland. Det ønskes først og fremst strikket eller heklet tilbehør som votter, luer, sokker og skjerf. Du velger selv str og farger, og det anbefales at ting strikkes i ull.

BekkiBjarnoll har lagt ut gratis oppskrift på fin fin stor hals inne på siden sin(pluss masse andre gratis oppskrifter), og inne på hobbyklubben sin side har Arne&Carlos lagt ut oppskrift på skjerf og lue til denne aksjonen. 

Jeg vil gi julegave til Kirkens Bymisjons arbede.....vil DU også gi??

2 kommentarer:

irene sa...

Fint inlegg! Og ikke minst viktig!
Ha en fin söndag!
/Irene

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Ja dette skal jeg være med på! veldig bra initiativ! Det står langt opp på Todo lista og jeg tenker/grubler ofte på hva jeg skal lage (det er jo litt av morro'a det).