mandag 11. juli 2011

Gyngestol

De siste dager har jeg holdt på å rippe min arvede gyngestol for alt stoff og stopp. Slik så den ut før. Armlenene på stolen var begge knekt, så de måtte jeg fjerne. Håper på litt hjelp fra en snill "byggmester bob" til å få fikset de gamle eller til å lage noen nye:)..
Kjøpte ny skumgummi som jeg la på setet og ryggen. Slik gyngestolen står nå er den kun trukket med et laken for å få form over skumgummien. Er ingen møbelsnekker...det kan nok eksperter se..hehe...men etter å ha gjort alt selv, er jeg fornøyd med resultatet. Ble veldig mye bedre å sitte på etter ny stopp:)
Jeg har jo tidligere heklet trekk som jeg skulle trekke gyngestolen med. Det er i brun, grønn, off white, rød, turkis og orange. Gjenstår å feste dette rundt stolen, og så vil det bli en skikkelig retro gyngestol:)
Var nedom min lokale garnbutikk her en dag og kjøpte meg litt nytt garn. Var jo 30% på utvalgte garntyper. Kjøpte meg orange muskat garn som jeg allerede har fått på pinnen. Dette skal bli en tunika/kjole. Kjøpte også svart Paris garn som jeg tenkte skulle bli en jakke.

Ønsker alle en kreativ og fin uke:)
og velkommen til nye følgere

1 kommentar:

Siri sa...

Hei og takk for koselig kommentar! Jeg har lenge ønsket meg en gyngestol også, men den må være bitteliten (for jeg har ikke plass til noen stor). Hilsen Siri:-)