lørdag 2. april 2011

SY med Cath Kidston

Jeg er ingen kløpper på å sy, men har alltid ønsket å lære meg mer av det. Her en dag kjøpte jeg meg en bok av Cath Kidston. Det er en bok med mer enn 40 sømprosjekter fra Cath Kidston-design. Jeg har alltid synes hun har mye fint, noe som var grunn til at jeg også kjøpte boken. Mulighet til å kunne sy noe av det selv, og sette sin egen stil på det. Med boken fulgte det også med stoff og tilbehør for å kunne sy vesken som er på forsiden av boken.
I dag har jeg sittet å tittet gjennom bokenk, og må si DETTE var en fin bok om du vil lære å sy. Boken tar for seg alt fra hva du trenger når du ønsker å starte opp med søm, generellt om symaskin, hvordan lage mønster, veiledning i hvordan å feks man falder og kanter, forskjellige sømmer, lukninger, hvordan lage snorer og hanker, teknikker ved applikasjoner og quilting og dekorative detaljer. Alle syprosjektene har klippe plan, mønster, tips for hvordan man gjør ting og vanskelighets nivå.
I boken er det mønster på puter, servietter, håndkler,duker, flaskevarmer, nåleetui, vesker, forkler, tepper og mye annet fint:)
Nå skal jeg se litt nærmere på denne boken og ta frem stoff og stil katalogen for å se om det er noen fine stoffer jeg kan kjøpe for å bruke til noe inne i boken...

Fortsatt god helg til alle:)

2 kommentarer:

Tino sa...

Takk for tips!
Er ikke helt godvenner med symaskinen, så hadde vært fint å kunne lære litt mer.
Ønsker deg en fin søndag!
Klem T

Vilma sa...

den ser fin ud bogen , jeg kan desværre ikke sy:-(
God søndag aften :-))