onsdag 20. april 2011

Blåveisen

(bildet er lånt fra nett)

BLÅVEISEN

Blåveisen ute i bakkene står
neier og sier "Nå er det vår"
Småbarna plukker så mange de ser
Springer så hjem - mens de roper og ler
Mor, sier barna - nå er det vår
blåveisen ute i bakkene står
Barbeint og lubben og liten og blå
Vi kan vel også gå barbeinte nå?
Blåveisen får ikke snue som vi
Går dere barbeint så får dere svi!
Ingen får ta av seg strømper og sko,
før gjøken i grantoppen galer ko-ko!

-Anna Marie Ross-

 
Ønsker alle en herlig påske:)
Her skal jeg slappe av hele uken, treffe venner og kose meg med nytt strikke prosjekt. Jeg holder nå på med et pledd. Dette tenkte jeg ha med i den neste utfordringen til STRIKKERE . Den nye utfordringen som skal være ferdig til 3 mai, er "interiør". Om du synes det høres spennende ut med utfordringer, så er det bare å melde seg på inne på bloggen:)

2 kommentarer:

ide-puffen sa...

Pappa pleide å kalle meg blåveispiken hver vår når jeg letet ette disse vakre blå. Men de kommer normalt ikke før i slutten av april her oppe. Gleder meg til å vasse i Hvitveis også. Herlige tid dette ja.
Kos påske videre til deg
Randi

Siri sa...

Mye spennende på bloggen din! Jeg har også strikkedilla så jeg skal kikke litt nærmere på det du lager og alle linkene fra deg litt senere også. Hilsen Siri:-)