lørdag 5. februar 2011

Litt av hvert

Av alle tingene jeg fikk med fra mormor, var en gammel terrin. Den er hvit med grønt mønster. Likte den veldig godt.  Har ikke behov for den til det den opprinnelig er til, men har valgt å bruke den som en blomster potte. Har hatt nydelige primulaer i den tidligere, men i dag på butikken hadde de kun krysantemum. Ble fint det også, men synes de ble litt høye i den. Terrinen kom veldig fint frem med de lave primulaene i.
Da jeg var liten var jeg utrolig fassinert av denne kreasjonen. En gyngestol med nålpute. Den ble laget til min mormor når jeg var ett par år gammel, og er laget av gamle pripps øl bokser. Bokser som er klippet i veldig tynne strimler og så laget til en slik flott ting. Jeg brukte alltid denne til å ha nåler på når jeg holdt på med håndarbeide som liten:)
Må ha tatt tid å lage alle dette. Etter over 30 år er den blitt noe skjev i metallen og mangler skumputen til å sette nåler i. Ny nålepute må jeg få på plass:)

Fikk også med et herlig sølv speil og børste fra mormor...dette skal jeg ha liggende på en gammel vaskeservant jeg har arvet tidligere, men som er under oppussing:)

ØNSKER ALLE EN FORTSATT FIN HELG

Ingen kommentarer: