torsdag 20. januar 2011

Arv

I forbindelse med at min mormor har flyttet i trygdeleilighet har jeg vært så heldig å arve endel håndarbeid og andre ting  fra henne:)


En nydelig hardanger brodert duk i linstoff

 En pose full av gamle sandkake former

 En brodert juleduk











Ett par pyntehåndkler med nydelig mønster.


Et heklet teppe og en klokke var jeg og så heldig å få. Dette er ting jeg forbinder med mormor. Teppet lå alltid i gyngestolen(som jeg har skrevet om tidligere) som alltid var min "faste" stol som liten. Klokken har jeg et forhold til fra de 5 årene jeg bodde hos mormor... det var da min oppgave å trekke denne klokken hver uke. Så som jeg sa til min mor..."den er så støgg at den er fin...så den må jeg ha".
Eldstemann sier bare..."mamma...hva skal du med all den driten ??"
Et heklet sjal i lys grå og hvit.

Fikk også med endel putevar med border sydd inn i, en makrame lampeskjerm, endel andre småting, noen fat, terrin, vekt, bøker, en gammel kiste og masse gaaamle familie bilder.
(blir bilder og innlegg om noe av det senere)


Jeg har endret til noe som skulle være super bra når man skrev innlegg i bloggen...alt skulle gå mye lettere, men dette innlegget tok sååååå lang tid å skrive at jeg holdt på å kaste dataen i veggen...huff....Problemet er at når jeg skal sette inn bilder, så klarer jeg ikke lenger flytte dem rundt slik jeg tidligere klarte...alt er blitt endret....nå får jeg bare en blå rute over bildet, og så prøver jeg dra det dit jeg vil ha det...men NEIDA det går ikke....noen som vet hva som skjer???

2 kommentarer:

Strikkefanten sa...

Tror jommen at det var slike former vi hadde hjemme når jeg var lita også? De vi hadde var ganske små, og vi ungene pleide å lage marsipangodterier i dem - ikke helt enkelt, men artig:-)

Margrethe sa...

Hei! Så mange fine ting du har fått. Den hardangersømduken ligger det mange timers arbeid bak. Et utrolid flott håndverk!