onsdag 1. desember 2010

snøkrystaller og snøstjerner

har ikke fått inn juletre enda til å henge pynten i...så en grønnplante får holde:)


I går etter jobben satt jeg og koste med i sofaen med fyr på peisen. Har endel hvitt bomullsgarn liggende og tenkte at det kan jeg jo bruke til noen fine snøkrystaller og snøstjerner. Oppskriften fant jeg her og her. De var super enkle å lage. Jeg laget 5 snøstjerner og 3 snøkrystaller :). Snøkrystallene skulle egentlig hekles rundt en ring, men jeg la i stedet opp 24 lm til ring å heklet 48 fm om ringen.












Fikk en forespørsel i går om jeg kunne strikke en tunika til ei lita jente, noe jeg så klart ønsket å gjøre. Så i dag tok jeg en tur nedom den lokale garnbutikken for å kjøpe garn og mønster. De hadde ikke det strikkeheftet jeg skulle ha. Fikk det ikke før muligens på fredag, så da måtte jeg finne meg noe annet å strikke på i mens. Likte så godt å strikke med Pt5 sport garnet, så jeg fant frem noen farger som passet meg. Så nå sitter jeg her å strikker på en genser som skal ha bunnfarge i offwhite og mønster i orange, rødfarge, to forskjellige grønnfarger og brun.




ØNSKER ALLE EN FIN UKE VIDERE

Ingen kommentarer: