søndag 3. oktober 2010

Heklet sengeteppe












I helgen har jeg holdt på med stor rengjøring...vasket, tørket støv, strøket gardiner, vakset vinduer, vasket gulver og ryddet litt rundt...

Når jeg holdt på å rydde i duker og gardiner kom jeg plutselig over et gammelt sengeteppe jeg har fått etter min tippoldermor...Mange år siden jeg har hatt det fremme nå...for synes soverom delen jeg har er trøttsom å pynte opp...Nå som jeg er sånn i hekle humør, måtte jeg jo titte litt nærmere på det...synes det er et flott sengeteppe:)...veldig glad for at jeg har vært så heldig å få arve dette:)
Har heklet litt på trekket til gyngestolen også...er ferdig med rygg delen:)...tror det blir fint når det blir helt ferdig...striper og hvitt treverk:)

Håper alle har hatt en flott helg:)

3 kommentarer:

Vilma sa...

århhh hvor er du heldig at eje sådan en hæklet skat...:-))) Det r virkeligt smukt. Og vældig fint betræk du hækler til stol

klem / Vilma

Katrine_tm sa...

Kjempekoselig sengeteppe! Er det din tippoldemor som har hekla det? Det er jo veldig stas å ha,ja.

Gyngestolen blir så stilig! :D

PS. Tusen takk for kommmentarer hos meg! Det blir jeg veldig glad for vettu :)

Strikkefanten sa...

Hei og takk for besøk og kommentar på bloggen min. Kult at du hekler trekk til gyngestolen. Det blir spennende å se ferdig:-) Ellers ser jeg du har en god gammeldags håndarbeidsbok. De er gull å ha - jeg ser alltid etter slike bøker på bruktbutikker. Mye å lære fra dem!